Jumaat, 23 November 2012

PAS PENIPU


Setiap kali bila ada nya pilihanraya umum mahupun PRK kita tak terlepas dari tomahan parti PAS dan yg terbaru PAS mengatakan UMNO murtad.. kerana tidak melaksanakan hukum hudud.. dan apabila kita tanya balik PAS...
kenapa tidak menjalankan hudud di negeri yang diperintah pembangkang..PAS..memberikan alasan dan fatwa mula dikeluarkan sedangkan mereka katakan takutkan Allah tapi tingkah laku serta jawapannya lebih pada tunduk dengan desakan manusia.. PAS juga mengatakan perlembagaan persekutuan menghalang pelaksanaannya.. dan jawapan mudah ialah mengkafirkan UMNO. 

Namun, PAS cuba selindungi  serta tidak pernah bicarakan, ceramah2 mahupun dalam kuliah kuliah pada pengikut pengikut...apa yang berlaku dalam satu wacana yang melibatkan orang yang bertanggungjawap merangka
 Enekmen Jenayah dan Syariah Kelantan 1993 bersama Timbalan Menteri Besar PAS.

Ketua Hakim Syarie negeri, Datuk Daud Mohamad ,


 "Padahal kita boleh dakwah dengan pelbagai cara, dengan risalah dan macam-macam. Pegawai dakwah kita ramai, ia sepatutnya berterusan, jangan hanya tunggu masa-masa tertentu sahaja, orang akan pandang lain pula," katanya semasa menjadi ahli panel Wacana Pelaksanaan Hudud di Dewan Teratai, Kompleks Kota Darulnaim di sini.

Program wacana khusus kepada pegawai kerajaan negeri dan Persekutuan itu turut dibarisi pakar Perlembagaan, Prof. Dr. Abdul Aziz Bari dan Ahli Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik), Datuk Mohamed Daud.

Daud yang merupakan salah seorang yang terbabit dalam merangka Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan juga berkata, kerajaan negeri sepatutnya tidak takut untuk melaksanakan hukum hudud sekalipun mendapat tentangan dan ugutan daripada banyak pihak.

Beliau berkata, kerajaan negeri seharusnya berani melaksanakan hukum yang mereka sendiri luluskan dan tidak membiarkan batasan bidang kuasa dalam Akta Mahkamah Syariah 1965 (pindaan 1985) dan lain-lain akta sebagai halangan.

Daud berpandangan, Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak yang jelas kepada setiap warganegara mengamalkan agama masing-masing termasuk masyarakat Islam yang mahu mengamalkan hudud dan sebarang undang-undang yang menyekat kebebasan ini sebenarnya yang patut dipertikai.

"Perkara 11 memberikan kebebasan mengamalkan agama, kenapa kita nak takut, kita nak amalkan agama kita, kita nak laksana, tanggungjawab ini tertanggung kepada kerajaan yang akan ditanya Allah di akhirat nanti kenapa luluskan enakmen tetapi tidak laksana," katanya.





"Perkara 74,75,76 ada menyatakan hak negeri melaksanakan hukum agama syariah.





PERSOALANNYA...APAKAH PAS MURTAD..KERANA TIDAK BERANI MENGGAZETKAN ENEKMEN JENAYAH DAN SYARIAH KELANTAN 1993 YANG DILULUSKAN DI DUN KELANTAN DAN TELAH DITANDATANGANI OLEH DYMM SULTAN KELANTAN.....





dan sedarlah jika kita campur semua ahli parlimen yang berbangsa Melayu Islam dalam parlimen hanya ada 131/222 ahli parlimen dan dalam apa jua keputusan mestilah mendapat 2/3 sokongan parlimen lihat carta dibawah siapa sebenarnya menjadi ketua pada ketua bagi kerajaan mahupun pembangkang..





                                     kerusi Menang     ISLAM          Jumlah Islam    BKN Islam     TOTAL

              UMNO                       78               78

BN          PBB                          14                10
.             LAIN2 (12 parti)        45                 0                        88                 49            137



              PAS                         23                23
PR          DAP                         29                 0


              Keadilan                  24                 16


.             PSM                        01                 0                         39                 38               77



BEBAS     bebas                     08                 04                        04                 04               04

                                                                                          131                 92              222

siapa yg bersungguh meramaikan org islam dalam kekuasaan negara dan siapa sebenarnya hanya berkata kata sahaja REALITINYA


Tiada ulasan:

Catat Ulasan