Rabu, 2 November 2011

Ambiga Mahu Beri Kebebasan

Kepada Hak Lesbian, Gay, Transexual (Pondan), Bisexual dan Intersexual! Power Siut!!


Program Seksualiti Merdeka 2011 yang dijadual diadakan di The Annexe Gallery bermula 9 hingga 13 November ini dijangka dirasmikan oleh Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) , Datuk S. Ambiga. Apa kata sekutu kuat ANWAR, HADI, Nik AZIZ, LIM KIT SIANG yang bersungguh-sungguh menyokong Ambiga sebagai pergerusi BERSIH 2.0 tempoh hari. Apa pula kata penyokong-penyokong yang membabi buta pula menyokong orang yang konon nya bersih. 
 
Program yang dinamakan Seksualiti Merdeka itu adalah acara sambutan tahunan meniru acara ‘Gay Pride Parade’ di negara-negara Barat.

Kumpulan di bawah "Seksualiti Merdeka" tersebut memperjuangkan hak Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT)!

Dan kumpulan ini mendapat sokongan daripada Malaysian Bar Council, SUARAM, Empower, PT Foundation, United Nations dan Amnesty International!

Malaysian Bar Council? United Nations? Fuh Power macam siot je!

Ambiga nak beri kebebasan kepada hak lesbian, gay, transexual (pondan), bisexual dan intersexual di berikan kebebasan hak utk mereka bebas mengamal cara hidup mereka secara terbuka.

Mereka menuntut hak LGBT untuk mengamalkan cara hidup dan budaya seks secara bebas tanpa diskriminasi, keganasan ataupun gangguan daripada kumpulan masyarakat umum.

Mereka juga menuntut hak tersebut berdasarkan prinsip kebebasan hak asasi manusia di mana setiap individu berhak ke atas tubuh badan sendiri tanpa perlu dic.
 
Harap kerajaan tak payah la bagi dia bajet buat FILEM pulak lepas ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan