Khamis, 20 Oktober 2011

Pas Baru Nak Tubuh Jawatankuasa Khas Hudud

Pas Baru Nak Tubuh Jawatankuasa Khas Hudud, Bukti Pas Tidak Serius, Profesional

JALAN BAYAM – Pas semakin menunjukkan bahawa kepimpinannya seorang yang buat kerja tidak bersungguh apabila ingin melaksanakan hudud malah mereka bukan profesional biarpun mempunyai ulama ini kerana baru kini mereka ingin menjadi serius dalam menjalankan hudud ketika hampir pilihan raya umum.

Penganalisa politik berkata jika sebelum ini, hudud mereka hanya senyap sahaja namun sejak 1993 hudud diluluskan setelah mendapat pekenan Sultan Kelantan sebagai salah satu eknekmen Negeri setelah mendapat mandat dalam persidangan DUN kelantan sehinggalah kehari ini PAS tidak pernah malah mereka tidak ambil peduli untuk kemas kini undang-undang sehinggalah  dalam mutamar PAS pusat baru-baru ni menukar perlembagaan PARTI PAS pada negara berkebajikan atas desakan DAP sehingga mereka dapati sokongan Melayu semakin merosot dan ada yang berpaling tadah, Undang-undang hudud sebenarnya sudah dibuat Pas Kelantan sejak 17 tahun lalu tetapi baru sekarang Kerajaan Pas Kelantan akan membentuk Jawatankuasa Khas Teknikal sebelum melaksanakan hukum hudud di negeri ini, kata Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Mursyidul Am Pas itu berkata jawatankuasa itu perlu kerana ia melibatkan masalah teknikal walaupun undang-undang syariah melibatkan hudud itu telah lama diluluskan kerajaan negeri.

“Kita akan menubuhkan jawatankuasa khas teknikal sebelum melaksanakan hukum hudud di Kelantan, dan terpaksa mengambil masa sedikit,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu di sini, hari ini.

Kerajaan Pas Kelantan telah meluluskan Enakmen Jenayah Syariah II yang melibatkan hukum hidud pada persidangan Dewan Undangan Negeri 1993 dan mendapat sokongan semua anggota, termasuk dua anggota pembangkang Barisan Nasional (BN).

Hakikatnya BN tidak pernah menentang hudud. Cuma Pas sengaja tangguhkan hudud demi memainkan isu agama untuk beli undi orang Melayu dan mengadaikan Agama Islam itu sendiri demi PAKATAN dan DAP.

Marilah ramai-ramai penyokong separuh masa dan sepenuh masa kita tanya ulamak dan tok guru sendiri mana 17 tahun yang ditipu pada AGAMA, BANGSA dan PENGIKUT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan