Ahad, 16 Oktober 2011

Meludah Kelangit...


Huh!!! Memalukan. Nama je pemimpin Islam. Tapi, bila tiba bab kuasa, dia la yang paling tamak sekali. Sampai ke tua, masih lagi dia tak sedar diri.
dulu dia berdoa satu stadium harap Tun M mati dan letak jawatan sebab dah nyayok dan sayangkan kerusi malah dituduh gila kuasa 
Sekarang janji Anwar bawasanya pada Pru 13 memihak pada Pakatan Sonsang bagaimanapun Anwar diatas Kes menjuburinya yang dikatakan 'KONPIRASI KERAJAAN'  maka undang2 akan menjatuhkan hukuman, kena la masuk penjara  5-6 tahun maka dijanjikan harapan serta yang selayaknya untuk jadi PM adalah Nik Aziz. Janji yang sama juga diberi pada Pak Hadi.

  Tambah memalukan, Si Wali Terompah ni masih tidak mahu melepaskan jawatan dia sebagai Menteri Besar dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

Kata dia, dia tetap akan bertanding dalam PRU walaupun tak de orang yang suruh dia bertanding. Kan nampak sangat dia tak sedar diri.
Dan dia jugak bukan sekadar memalukan diri sendiri. Tetapi turut memalukan parti yang KONONnya memperjuangkan Islam tu secara keseluruhan.

Dia tak malu ke dengan Tan Sri Koh Tsu Koon, Presiden Parti Gerakan yang sanggup mengorbankan diri dia sendiri demi perjuangan parti?

Tak de la macam dia ni. Walaupun dah semakin ramai orang yang nak dia berenti, dia masih jugak nak tunjuk sombong. Macam dia sorang je yang layak jadi Menteri Besar.

Apa, dalam kalangan ahli PAS Kelantan ni, dah tak de orang lain ke yang layak menggantikan dia sebagai Menteri Besar? 

Tandus sangat dah ke pemimpin PAS ni, sampai jawatan tu pun terpaksa disandang oleh Si Wali Terompah ni sampai mati? 

Kalau dah tak de sangat pemimpin yang boleh menggantikan dia, baik bubar je la Parti Angguk Saja ni. Buat malu ke rakyat je. Nak memperjuangkan Islam konon. Ceit!!! Pigidah!!!
Presiden GERAKAN Tan Sri Koh Tsu Koon hari ini mengumumkan beliau bersedia mengorbankan dirinya sendiri supaya parti itu dapat menyediakan strategi bagi menghadapi pilihan raya umum depan.

koh tsu koonKatanya, beliau tidak akan memberitahu apa yang akan dilakukannya buat masa ini kerana beberapa perkara masih perlu disemak dan diselaraskan.

Bagaimanapun, ketika menyampaikan ucapan penggulungannya dalam persidang nasional GERAKAN di Kuala Lumpur hari ini, Koh berkata beliau boleh menjamin akan mengorbankan dirinya untuk parti.

Janji itu ekoran suara-suara cemas, antaranya Ketua Wanita GERAKAN Datuk Tan Lian Hoe yang semalam menggesa Koh tidak bertanding pada pilihan raya umum demi kepentingan parti.

Koh yang juga menteri di Jabatan Perdana Menteri tidak mengesahkan atau menafikan kemungkinannya untuk bertanding lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan