Isnin, 13 Disember 2010

ALLAH

Bacalah sehingga habis.
Saya hampir mengabaikan ianya ini namun saya telah diberi keberkatan untuk membaca terus hingga ke penghujung.
ALLAH  , bila saya membacanya, saya fikir saya tidak ada masa untuk ini.... Lebih lebih lagi diwaktu kerja.
Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam inilah yang sebenarnya, menimbulkan pelbagai masaalah di dunia ini.
Kita cuba menyimpan  ALLAH didalam MASJID pada hari Jumaat......
   Mungkin malam JUMAAT?
   Dan sewaktu solat MAGRIB SAJA?
Kita suka ALLAH pada masa kita sakit....
Dan sudah pasti waktu ada kematian...
   
   Walaubagaimanapun kita tidak ada masa atau ruang untuk ALLAH waktu  bekerja atau bermain.....
   Kerana... Kita merasakan diwaktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus  sendiri tanpa bergantung padaNYA.
   Semoga ALLAH mengampuni aku kerana menyangka......
   Bahawa  nun di sana masih ada tempat dan waktu dimana ALLAH bukan lah  yang paling utama dalam hidup ku. (nauzubillah)
   Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan segala yang telah DIA berikan kepada kita.
   DIA telah memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta.
RENUNGKANLAH
            Sebarkan lah seandaianya ANDA BENAR-BENAR MENGHAYATI!!!
   Ya aku CINTA ALLAH .
                Dia adalah sumber kewujudanku dan Penyelamatku
     DIA lah yang menggerakkan ku setiap detik dan hari. TanpaNYA aku adalah
                            HAMPAS  yang tak berguna.
   Ini adalah ujian yang mudah.
       Kalau anda benar meyintai ALLAH dan tidak berasa malu akan segala kebaikan yang telah diberi ALLAH kepada mu...
Sebarkan kepada 10 orang atau lebih kepada rakan anda.
   Sekarang!!! Anda ada masa  kah untuk berbuat demikian?
                  Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan.
                                Susah  vs. Senang
                 Kenapa susah sangat nak sampaikan kebenaran?
Kenapa mengantuk  dalam MASJID tetapi sebaik saja selesai ceramah kita segar kembali?
Kenapa mudah sekali menolak aktikal2 agama  tetapi kita bangga menonton laman web lucah atau prono kan yang tak senonoh tu?
             Hadiah yang paling istemewa yang pernah kita terima.
                          SOLAT  adalah yang terbaik....
   Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran lumayan.
    Notes:
Tidakkah melucukan   betapa mudahnya bagi manusia TIDAK Beriman PADA ALLAH setelah itu hairan kenapakah dunia ini menjadi neraka bagi mereka.
Tidakkah melucukan  bila  seseorang berkata "AKU BERIMAN PADA ALLAH" TETAPI SENTIASA MENGIKUT SYAITAN. (who, by the way, also "believes" in ALLAH ).
Tidakkah melucukan  bagaimana anda mampu hantar ribuan email lawak yang akhirnya tersebar bagai api yang tidak terkawal., tetapi bila anda hantar e-mail mengenai ISLAM , ramai orang fikir 10 kali untuk berkongsi?
Tidakkah melucukan  bagaimana bila anda mula menghantar mesej ini anda tidak akan menghantar kepada semua rakan anda kerana memikirkan apa tanggapan mereka terhadap anda atau anda tak pasti samaada mereka suka atau tidak?.
Tidakkah melucukan  bagaimana anda merasa  risau akan tanggapan orang kepada saya  lebih dari tanggapan ALLAH terhadap anda.
     Aku berDOA , untuk semua yang menghantar mesej ini kepada semua rakan agar mereka di rahmati ALLAH.
   And send it back to the person who sent it, to let them know that indeed it was sent out to many more.
  
Buka Hati, Buka Minda
'Tanda orang beradat, elok perangai sempurna sifat'
'Tanda orang beriman, perangai elok bicaranya sopan'
'Tanda orang berilmu, cakapnya tidak menyingkap malu'
'Tanda orang terpuji, bercakap tidak mengeji'
'Berbicara tidak memfitnah, menyanggah tidak menyumpah'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan